Schommelen

 Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar mijn verhouding tot het huidige weer schommelt met de dag. Of misschien wel met het uur. Het is nog steeds geen ‘echte’ winter. Sneeuw, ijs, schaatsen, dat is van vorig jaar. Zelfs ’s morgens vroeg is er geen rijp te bekennen. Het is zacht. Het lijkt gewoon wel voorjaar. Vanmiddag sprong ik een gat in de lucht, toen ik opeens de eerste sneeuwklokjes zag. En toen ik beter keek, zag ik overal voorbodes van de lente. Zalig! Maar ik durf er gewoon nog niet op te hopen. Het is nog steeds donker en grauw januari. De koudste maand moet nog komen. Bovendien, vorig jaar lag er eind maart nog een dikke laag ijs. De winter kan zich nog volop laten zien. En toch, het lijkt wel voorjaar. Ik hoor ook de merels al. Of zou het toch nog winter worden? Heen en weer. Ik schommel nog even verder.



Comments