Met mijn camera maak ik regelmatig een rondje. Mooie stukjes dag vastleggen. Door de lens opeens extra zien hoe mooi de wereld is. Maar tegenwoordig gebruik ik misschien nog wel vaker gewoon mijn telefoon. Het ‘plukdedag-kijken’ is onderdeel geworden van mijn dagelijks leven. Ik zit regelmatig – keurig in werkkleren – opeens gebukt op een of andere parkeerplaats, omdat ik zo’n mooie lichtval zie, of structuur in de stoeptegels. Mijn telefoon heb ik altijd bij me en met Instagram, een geinig Appje waarmee je foto’s vierkant kadert en een filter kunt toepassen, pluk ik de dag. Mooie dingen zijn er overal. In de berm, op weg naar een werklocatie, in het kippenhok, in de tuin aan het einde van de dag. Wat je aandacht geeft, groeit. En zo geef ik aandacht aan al het moois om me heen. 

Comments