De regen klettert op het raam als ik wakker word. Waar blijft nou dat lekkere weer, ik wil mijn slippers aan! Een kop sterke koffie laat de donkere wolken van mijn humeur opklaren. Ik trek mijn tuinlaarzen aan en doe een rondje. Het is maar net hoe je naar de dingen kijkt, ontdek ik. Hoe dichterbij ik kom, hoe meer ik zie hoe mooi het is. Een druppel op een blad lijkt wel een wereld op zich. En als je kijkt met een twist kunnen die druppels aan een spinragdraad ook prima doorgaan voor slingers. Twee lieveheersbeestjes zijn tegen elkaar aan gekropen. Wachten tot de zon ze opdroogt. Ik ga ook maar snel naar binnen, opwarmen met nieuwe koffie.

PS. Deze foto’s maakte ik gewoon met mijn Iphone. Met een opzetlensje dat ik kocht bij www.telefoonlens.nl. Een geweldig speeltje voor nog geen drie tientjes. Met wat filters op Instagram lijkt zo’n verregende lentedag toch nog heel wat.


Comments